Byggblocksbeskrivning Mina ärenden

Här kan du ta del av underlaget som togs fram i samband med regeringsuppdraget där grundförslaget till byggblocket togs fram.

Kunden kan på så sätt förstå och följa sina ärenden ur en större och mer sammanhållen kontext. Detta ökar förståelsen för var kunden är i processen, vem som har ansvaret att ärendet fortlöper och ger således ökad trygghet i mötet med det offentliga – oavsett vem som tillhandahåller kundmötet. 

Mina ärenden skapar förutsättningar för att kunna tillgodose:

  • användarens (privatpersonen, företagaren eller ombudets) behov av samlad och överskådlig ärendeåterkoppling från en eller flera producenter,
  • producenternas behov av att tillgängliggöra ärendeåterkoppling för användare och kunder, och
  • konsumentens behov av att skapa digitala tjänster med ett mervärde för sina kunder.
Hjälpte denna information dig?

Ditt svar hjälper oss att förbättra sidan

Senast uppdaterad: