Frågor och svar om anslutning till Mina meddelanden och Auktorisationssystem för digital post
Här har vi samlat frågor och svar om anslutning till infrastrukturen Mina meddelanden.
Övergripande frågor och svar om auktorisationssystem för elektronisk identifiering och digital post finns på webbsidor om auktorisationssystem.
Offentliga aktörer som redan är anslutna till infrastrukturen Mina meddelanden behöver bara teckna avtal inom auktorisationssystem för digital post.
Teckna avtal så snart som möjligt från 5 maj 2025 för att inte riskera ett avbrott i er möjlighet att skicka digital post. Ni behöver teckna avtal före den 1 juli 2025. Då har Digg rätt att stänga av offentliga aktörer som inte har ingått avtal inom auktorisationssystem för digital post.
Nej, den tekniska anslutningen till infrastrukturen Mina meddelanden kommer att vara samma även efter införande av auktorisationssystem. Det betyder att det inte krävs någon ytterligare IT-utveckling.
Läs mer om auktorisationssystem för digital post här på digg.se.
Nej, auktorisationssystem förändrar inte förhållandet mellan avsändare och förmedlare. Det innebär att ni även fortsättningsvis behöver ha avtal med er förmedlare av digital post.
Kostnaden är 70 öre per digitalt brev.
Avgifter och ersättning inom Auktorisationssystem elektronisk identifiering och digital post
Det faktureras månadsvis och fakturan rör brev skickade föregående månad.
Fakturan skickas digitalt via Peppol. Peppol är ett internationellt nätverk för elektroniska inköp.
Ditt svar hjälper oss att förbättra sidan
Senast uppdaterad: