Gör en ansökan

Steg 2 av 5

För att skicka post digitalt behöver du börja med att göra en ansökan för organisationen som du representerar.

På en annan webbsida finns information om hur ni kan förbereda er inför denna ansökan. Där framgår bland annat vilken information Digg kommer att efterfråga, vad som är viktigt att tänka på och vilka krav som finns på dig som offentlig aktör.

Inför anslutning

Fyll i ansökningsformulär för infrastrukturen Mina meddelanden och Auktorisationssystem för digital post

Du behöver fylla i vårt formulär för anslutning till infrastrukturen Mina meddelanden och Auktorisationsssytem för digital post. Kontrollera att alla uppgifter är korrekta och fullständiga.

När du har skickat in din ansökan får du en bekräftelse i webbläsaren som visar att Digg har mottagit ansökan.

Ansökningsformulär för infrastrukturen Mina meddelanden och Auktorisationssystem för digital post

Vad som händer när du har ansökt

Digg granskar ansökan. Om allt är okej skickar Digg ut avtal som din organisation skriver under, se steg 3 Teckna avtal.

Om din organisation inte uppfyller kraven ber Digg om kompletteringar som ett första steg. Om kraven fortfarande inte är uppfyllda skickar Digg beslut om avslag av ansökan samt information om hur du kan överklaga.

Hjälpte denna information dig?

Ditt svar hjälper oss att förbättra sidan

Senast uppdaterad: