Skicka information till oss

Steg 3 av 5

I samband med att du fyller i och skickar in anslutningsavtalet till oss behöver du skicka in en del uppgifter till oss.

Inför auktorisationssystem digital post

Auktorisationssystem är ett nytt sätt för offentliga aktörer att skaffa tjänster inom digital post. Från 5 maj 2025 är det möjligt för offentliga aktörer att teckna avtal inom Auktorisationssystem för digital post.

Auktorisationssystem innebär några viktiga förändringar:

  • Digital post som skickas genom infrastrukturen Mina meddelanden kommer från och med den 1 juli 2025 att kosta pengar.
  • Offentliga aktörer som redan är anslutna till infrastrukturen Mina meddelanden behöver ingå avtal med Digg inom auktorisationssystem för digital post.
  • Anslutningsprocessen kommer att uppdateras när Auktorisationsssytem för digital post är infört 5 maj 2025.

Auktorisationssystem för digital post.

Skicka ett mejl till oss på
info@digg.se där du anger e-postadresser till:

  • den hos er som är kontaktperson
  • funktion som har verksamhetsansvar för tjänsten – för information om förändringar i tjänsten
  • it-funktion som har ansvar för förvaltning och utveckling – för teknisk information om tjänsten.

Meddela om ni ska skicka meddelanden själva eller anlita en underleverantör. Om ni anlitar underleverantör, ange vilken.

För att säkerställa att vi alltid har rätt uppgifter till er: Återkoppla vid förändringar av kontaktuppgifter.

Hjälpte denna information dig?

Ditt svar hjälper oss att förbättra sidan

Senast uppdaterad: