Samordnad identitet och behörighet


Myndigheter, regioner, kommuner och företag måste i dag använda sig av flera olika lösningar för att få tillgång till, och kunna dela, information med varandra.

Tillsammans med andra bygger därför Digg en lösning för samordnad identitet och behörighet.

Målet är att ge medarbetare snabbare och säkrare åtkomst till tjänster inom vård, skola och annan välfärd. Det vill säga vårdpersonal som snabbare kommer åt läkemedelsinformation för sina patienter, lärare som lättare når digitala verktyg i skolan och handläggare som samverkar säkert mellan myndigheter.

Observera att lösningen är under uppbyggnad. Ännu finns inget att ansluta till.

Detta händer just nu

Få en uppdatering om vad som händer inom Samordnad identitet och behörighet. Här kan du också läsa om kommande evenemang, och om hur du får informationen direkt i din inkorg.

Frågor och svar

På den här sidan svarar vi på vanliga frågor om Samordnad identitet och behörighet.

Teknisk struktur och dokumentation

Här finns teknisk dokumentation för dig som har en djupare teknisk kunskap. Observera att informationen kan ändras – lösningen är under utveckling.

För dig som arbets- och uppdragsgivare

Har du medarbetare som behöver åtkomst till en digital tjänst eller information som finns hos en annan aktör? Här får du veta vad du behöver göra för att ansluta till den kommande lösningen för samordnad identitet och behörighet.

För dig som äger en tjänst

Tillhör du en organisation som äger en digital tjänst eller information som behöver delas med andra? Här finns information om vad du behöver göra för att ansluta till den kommande lösningen för samordnad identitet och behörighet.

För dig som operatör

Som operatör för ett specifikt verksamhetsområde skapar du förutsättningar för andra organisationer att ansluta sig till lösningen. Här får du veta vad du behöver göra för att ansluta till den kommande lösningen för samordnad identitet och behörighet.