Nytt avtal krävs för att skicka digital post efter 30 juni
Skickar din organisation digital post via infrastrukturen Mina meddelanden? Saknar ni avtal inom Auktorisationssystem för digital post? Då riskerar ni avbrott i er möjlighet att skicka digital post via Mina meddelanden.
Från och med 1 juli 2025 krävs det att offentliga aktörer har tecknat avtal inom Auktorisationssystem för digital post för att fortsätta skicka digital post via infrastrukturen Mina meddelanden.
Gör detta snarast
För att fortsatt skicka digital post efter 1 juli 2025 behöver ni göra två saker.
- Ansökan till Auktorisationssystem för digital post
- Signera ett nytt avtal. När Digg har granskat er ansökan skickar vi avtal till er. Avtalet behöver signeras av en person i er organisation som har rätt att företräda er organisation i denna typ av avtal.
Skicka in er ansökan så snart som möjligt för att säkerställa att avtalen tecknas före 30 juni 2025.
För er som inte är anslutna till Mina meddelanden
Vill ni börja skicka digital post via infrastrukturen Mina meddelanden?
För att börja skicka post digitalt behöver din organisation kontakta oss på Digg och boka in ett uppstartsmöte. Detta gäller bara offentliga aktörer som inte redan är anslutna till infrastrukturen Mina meddelanden. Kontakta oss via mejladressen info@digg.se.
Mer information och vägledning
Information om Auktorisationssystem för digital post och hur du ansöker finns här på vår webbplats.
Ditt svar hjälper oss att förbättra sidan
Publicerad: