Billo lanserar ny digital brevlåda för företag
Billo företagsbrevlåda har godkänts och anslutits till Diggs infrastruktur för säker digital post. Ett komplement i tjänsteutbudet från Billo som tidigare enbart riktat sig till privatpersoner.
– Att Billo lanserar en företagsbrevlåda innebär att vi kan erbjuda företag fler digitala brevlådor för sin post från offentliga aktörer. Det ökar valfriheten och utbudet av olika serviceerbjudanden, säger Anna Bünger, avdelningschef på Myndigheten för digital förvaltning (Digg) och den som godkänt ansökan.
Fyra digitala brevlådor för företag
Det finns nu fyra digitala brevlådor som företag kan välja:
- Billo företagsbrevlåda
- Fortnox företagsbrevlåda
- Kivra
- Min myndighetspost
Det enda som krävs för att skaffa en brevlåda är att du som firmatecknare har e-legitimation och har godkänt användarvillkoren.
– Digital post gör kontakten med myndigheter både smidigare och tryggare. Det sparar tid, minskar kostnader och bidrar till en mer hållbar vardag, säger Anna Bünger.
Även fakturor kan skickas digitalt
Du kan själv välja vilka myndigheter, regioner eller kommuner som ska skicka digital post till ditt företag istället för papperspost. Notera att all digital post från offentliga aktörer skickas till den digitala brevlådan istället för på papper. Det innebär att din digitala post även kan innehålla fakturor. Det gör att det är extra viktigt att alltid öppna och hantera sin post vilken brevlåda du än väljer.
Om digital post
Omkring 6,5 miljoner privatpersoner och 285 000 företag, tar i dagsläget emot sin myndighetspost i en digital brevlåda. I dag skickar 296 myndigheter, kommuner och regioner post digitalt. Hittills i år har ca 82 000 000 meddelanden distribuerats och prognosen är att över 124 000 000 meddelanden kommer att skickas under 2025. Infrastrukturen för säker digital post, Mina meddelanden, och den statliga digitala brevlådan Min myndighetspost, hanteras av Digg.
Ditt svar hjälper oss att förbättra sidan
Publicerad: