Byggblocksbeskrivning Mina ärenden

Byggblocket Mina ärenden skapar förutsättningar för aktörer, privata såväl som offentliga, att presentera och hålla samman information om ärenden från flera myndigheter, kommuner och regioner.

Byggblocksbeskrivning som utgör underlag för utveckling

Kunden kan på så sätt förstå och följa sina ärenden ur en större och mer sammanhållen kontext. Detta ökar förståelsen för var kunden är i processen, vem som har ansvaret att ärendet fortlöper och ger således ökad trygghet i mötet med det offentliga – oavsett vem som tillhandahåller kundmötet. 

Mina ärenden skapar förutsättningar för att kunna tillgodose:

  • användarens (privatpersonen, företagaren eller ombudets) behov av samlad och överskådlig ärendeåterkoppling från en eller flera producenter,
  • producenternas behov av att tillgängliggöra ärendeåterkoppling för användare och kunder, och
  • konsumentens behov av att skapa digitala tjänster med ett mervärde för sina kunder.
Hjälpte denna information dig?

Ditt svar hjälper oss att förbättra sidan

Senast uppdaterad: